Marketing Egy olyan szemléletmód, amely a vásárlók/felhasználók vélt igényei szerint formálja a kínálatot. Különböző eszközök segítségével új vásárlók szerzése, meglévő vásárlók megtartása. A marketing nem egyszerűen a hirdetések kitalálása és feladása, a cégnél mindennek köze van a marketinghez (értékesítési mód, munkatársak, arculat, stb.).
Mikromarketing A kisvállalatokra vonatkozó, vagy egy kiválasztott szűk piacra, kisebb célcsoportra fókuszáló marketing tevékenységet jelent.
B2C - business to consumer A vállalat kommunikációja a nagyközönség felé. Amikor végfelhasználóknak, magánszemélyeknek szeretnénk eladni termékünket, szolgáltatásunkat.
B2B - business to business A cégek közötti piac, amikor cégeknek szeretnénk eladni termékünket, szolgáltatásunkat.
Marketing stratégia Hosszú távú terv (kb. 3 év) kialakítása, amiben meghatározzuk, elemezzük a cégünk vevőkörét, termékét/szolgáltatását, valamint azt, hogyan fogjuk elérni az előre elhatározott céljainkat. Azaz, milyen eszközökre, erőforrásokra, aktivitásra van szükségünk célunk elérése érdekében.
Marketing terv Rövid távú terv, általában egy évre határozza meg azokat a teendőket, módszereket, kampányokat, amelyek segítségével megvalósíthatjuk a kitűzött célokat.
PR (Public Relation) A cég külső és belső kommunikációját jelenti. Ebbe beletartozik például elfogadtatni a munkatársakkal a cégvezetés döntéseit, tájékoztatni őket az aktuális dolgokról, különböző módszerekkel elősegíteni a dolgozók jó teljesítményét. Ezen kívül idetartozik a szponzortevékenység, a cég képviselete a médiában, rendezvényeken, minden, ami a nyilvánossággal való érintkezéssel összefügg.
Promóció Azokat a tevékenységeket foglalja magába, amelyeket annak érdekében teszünk, hogy a terméket/szolgáltatást megismertessük a piacon, vagyis a kommunikáció különböző formáit jelenti. Például: hirdetések, szórólapok, kuponok, kedvezmények, direkt marketing, stb.
Célcsoport (Target Group) Azon - marketing célok alapján meghatározott - emberek csoportja, akiket a kampány során el szeretnénk érni.
Brand (márka) Egyedi megkülönböztető jelzéssel ellátott termék
Branding Márkaépítés
4P - más néven Marketing-Mix A 4P az angol nyelvű kezdőbetűit jelzi a 4 alapelemnek: Product (termék), Price (ár), Place (hely), Promotion (promóció)
Lead - érdeklődő Olyan személy, vagy szervezet, amely érdeklődése jeleként megadta egyes elérhetőségi adatait számunkra (pl. feliratkozott a hírlevelünkre).
Niche Réspiac
Upsell - Felülértékesítés Azt jelenti, hogy amikor a vevő beletett egy terméket a kosarába, felajánlunk neki egy kisebb összegű kapcsolódó (kiegészítő) terméket, hátha arra is szüksége lesz.
Impulzív vásárlás Egy nem tervezett vásárlás, a döntés abban pillanatban születik meg, amikor a vásárló meglátja az ajánlatot. Például egy édesség vásárlása a pénztárnál többnyire impulzív vásárlás.
Átgondolt vagy tervezett vásárlás A vásárló keres, informálódik, összehasonlít. Ebben az esetben a termék/szolgáltatás marketingje fontos szerepet játszik.
ATL (above the line) A vonal fölötti, azaz tömegmédiumokon (sajtó, TV, rádió, közterületi eszközök, és a mozi) keresztül történő reklámozás .
BTL (below the line) A vonal alatti reklámozás azon formája, amiben nem tömegmédiumokat használnak. Ilyenek a direkt mail, akciók, stb.
Direkt marketing Közvetlenül a leendő vevő felé irányul, és jól bemérhető az ajánlatra adott reakció. Például: csomagküldő katalógus, DM, telemarketing, online marketing, személyes eladás, teletexten keresztül történő rendelés, stb.
DM (Direct Mail) Levélreklám, történhet faxon, e-mailen, postán, SMS-ben
Spam Kéretlen reklámlevél. Olyan vásárlásra buzdító elektronikus levél, SMS, MMS amelynek fogadásához a címzett nem járult hozzá.
Telemarketing Telefonos értékesítői- és marketingtevékenység.
Cold Call - Hideghívás Ha úgy vesszük fel valakivel a kapcsolatot telefonon keresztül, hogy korábban nem voltunk vele kapcsolatban, illetve nem értesült róla, hogy keresni fogjuk.
Gerilla marketing Olyan marketingakciók gyűjtőneve, amely eltér a megszokottól, általában valamilyen meghökkentő megjelenésben ölt testet.
Vírusmarketing Olyan marketingeszköz, amely a vírusokhoz hasonlóan terjed: azaz a létrehozója nem tesz semmit a további terjedésért, mivel annak a tartalma olyan, hogy saját magát terjeszti tovább (pl. 10% kedvezményt kapsz, ha továbbküldöd 10 embernek)
Online Marketing Internetes eszközök segítségével megvalósított marketingtevékenység.
Webdesign A weboldalak elkészítésére irányuló programozói, designeri és grafikusi tevékenység.
Domain név Egy egyedi név, amely egyértelműen azonosít egy internetes weboldalt. Két vagy több részből áll, melyeket egy pont (.) választ el. Az utolsó tag az úgynevezett legfelsőbb szintű domain (.hu, .com), előtte pedig a weblap neve található. Pl.: admobile.hu.
Kulcsszó (Keyword) Egy szó vagy kifejezés, amit a felhasználó beír egy keresőprogramba (pl. Google), hogy megtalálja az interneten a keresett információt.
Banner Egyik legrégebbi hirdetéstípus az interneten. Általában néhány képkockából álló mozgókép, egyfajta virtuális reklámtábla. Leggyakrabban weboldalak fejlécében, oldalsávjaiban, valamint egyes cikkek bekezdései közt találkozhatunk velük.
Blog - Online napló Az üzleti életben az érdeklődőkkel való kapcsolattartásra és imidzsépítésre használják leginkább.
Wiki Szoftverekhez, illetve weboldalakhoz készült, szabadon szerkeszthető dokumentáció.